niedziela, 17 lutego 2013

064. Olowek, czas, plany, marzenia...

"Tempus fugit, aeternitas manet
Czas ucieka, wiecznosc czeka."

Autor nieznany

Wczoraj skonczylam czytac ksiazke p. Katarzyny Rosickiej-Jaczynskiej "Olowek". Recenzje tej ksiazki pojawialy sie juz kilkakrotnie na BGS i wlasnie tak trafilam na te pozycje. Do ksiazki podchodzilam pare razy, ale po przeczytaniu kilku kartek odkladalam ja ponownie na polke. Jednak ciagle cos mnie do niej ciagnelo. W tym tygodniu niemalze kazda wolna chwile spedzilam z nia.


Czas ucieka...
(c)Kataleja


Autorka opisuje swoje zmagania z nieuleczalna choroba, przeplatajac to wszystko swoimi wspomnieniami z czasow, kiedy byla piekna, zdrowa, w pogoni za sukcesem. Autobiografia dala mi duzo do myslenia. Czesto czytajac podobne ksiazki, ogladajac filmy, powtarza sie jedno zdanie... "Gdybym byla zdrowa to bym docenila zycie. Gdybym miala jeszcze jedna szanse...".

Moze wlasnie dlatego warto siegac po tego typu literature, by sie na chwile zatrzymac, skorzystac z madrosci ludzi dotknietych przez zycie i pomyslec.

Ilez razy zdarzylo mi sie cos odlozyc na na pozniej, a potem ze zdziwieniem stwierdzilam, ze to juz rok, dwa lata minely od moich cudownych marzen, planow, postanowien. Szanujmy czas, ktory jest nam dany, celebrujmy kazda chwile, bysmy sie nie ockneli za x-lat i nie byli w stanie sobie  przypomniec tego cosmy w tym czasie zrobili.



Zrodlo: http://bezpowodu.com/

16 komentarzy:

  1. Widzę, że polubiłaś stronę bezpowodu.com :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak:) lubie dobre zdjecia, cytaty. A na tej stronce mam 2 w jednym;) dzieki za zwrocenie na nia uwagi.

      Usuń
  2. Dodaję do obserwowanych:) Moim wykładowcą jest dr hab. Roman Badora. Znasz?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety nie znam. Jak juz wspominalam pewnie nie byl za mojej kadencji;) Pozdrawiam serdecznie i trzymam kciuki za egzamin!

      Usuń
  3. Dokładnie... aż sobie pomysłałam o moim życiu. Też tak odkładam kilka spraw, a czas leci strasznie szybko. Książki nie czytałam, ale na pewno warto :)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam. Daje duzo do myslenia. Ja tez czasem za duzo odkladam. Nic to ... Zabieram sie do pracy:)

      Usuń
  4. Czas niestety leci nieubłaganie i aż ciarki przebiegają po plecach, kiedy zdajemy sobie sprawę, że jakieś wydarzenie miało miejsce kilka lat temu, zaś my jesteśmy pewni, że było to niedawno :-) Swoją drogą, przypomniało mi się pewne zdanie, które wisi u mnie na tablicy korkowej i motywuje mnie do szybszej pracy: "Time doesn't wait for anyone".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam sie. Czasem szybciej nizbysmy chcieli. Dobrze jest jednak, jesli sobie z tego zdajemy sprawe i staramy sie ten czas sensownie wykorzystac.
      Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  5. Tak, najważniejsze to nie marnować czasu. Zacząć już, nie od jutra, bo jutro może być za późno.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ostatnio staram sie go swiadomie wykorzystywac, chociaz zdarzaja mi sie dni kiedy nieco poleniuchuje;)

      Usuń
  6. Oj tak, ostatnio zdałam sobie sprawę z tego, że trzeba wykorzystać jak najlepiej każdą chwilę :) A po książkę postaram się sięgnąć, jak uporam się z egzaminami, dzięki za wskazówkę! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ksiazke polecam. Jestem ciekawa jakie na Tobie zrobi wrazenie. Daj znac prosze jak ja juz przeczytasz.

      Usuń
  7. Nie trzeba czytać książek żeby zobaczyć ludzi dotkniętych przez życie, trzeba ich tylko dostrzec :]

    OdpowiedzUsuń
  8. Wyróżniłam Ciebie u siebie:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń